Syysflunssa kuriin – 4 tehokasta keinoa

Flunssan hoito l Minska verkkokauppa

Syysflunssa on yleinen syksyjen riesa. Onneksi flunssaa voi tehokkaasti ennaltaehkäistä ja sen kestoa voi lyhentää. Huolehdi, että arjessasi on tarpeeksi lepoa ja palautumisaikaa kiireen lomassa, sillä stressi ja yleinen terveydentila vaikuttavat sairastumisherkkyyteen. Nukkumalla riittävästi, syömällä terveellisesti, huolehtimalla käsihygieniasta ja hallitsemalla stressiä pienennät tartuntariskiä.

Aina flunssalta ei voi kuitenkaan välttyä ja aikuinen sairastaa keskimäärin kolme flunssaa vuodessa. Tärkeintä flunssan hoidossa on lepo, mutta onneksemme flunssan ennaltaehkäisyyn ja ensioireisiin on olemassa myös tehokkaita keinoja!

Kirjoittaja | Minska. Kuva | iStock


1. Vahva vastustuskyky vitamiineista

C-vitamiini on monipuolinen vitamiini, joka tehostaa immuunijärjestelmän sekä hermoston ja energiantuotannon toimintaa. Se auttaa lievittämään jo alkaneen flunssan oireita ja kestoa.

D-vitamiini puolestaan tukee vastustuskykyä ja se voi ehkäistä hengitysteiden infektioita. Puhdistamolta löytyy ainutlaatuinen Super D-vitamiini -valmiste, sillä se sisältää myös A-vitamiinia, joka edistää immuunijärjestelmän normaalia toimintaa.

”Monipuolinen ruokavalio on yksi tärkeimmistä seikoista vastustuskyvyn kannalta.”

Lisäksi monipuolinen ruokavalio on yksi tärkeimmistä seikoista vastustuskyvyn kannalta. Lautasella tulee olla riittävästi vitamiineja, proteiinia ja kuituja – ne tukevat terveitä elämäntapoja.

4 keinoa selättää syysflunssa | Minska artikkelit
Kuva | Unsplash

2. Sinkki auttaa, kun kurkkuun sattuu

Sinkki on hivenaine, joka tukee vastustuskyvyn normaalia toimintaa. Sinkistä voi saada apua lyhentämään alkavan flunssan kestoa. Nappaa sinkkiä, kun nenäsi vuotaa, kurkkuun sattuu ja lihaksia kolottaa.

”Sinkki ja vitamiinit helpottavat oireita, kun syysflunssa on jo päällä.”

Tripla Sinkki sisältää parhaiten imeytyviä sinkkimuotoja (sinkkipikolinaatti, -bisglysinaatti ja -monometioniini) yhdistettynä imeytyvyyttä edesauttaviin vapaisiin aminohappoihin sekä C-vitamiinia, joka imeytyvyyden edistämisen lisäksi tukee sinkin vaikutusta immuniteettiin. Sinkki ja vitamiinit ennaltaehkäisevät sekä helpottavat oireita, kun flunssa on jo päällä. 

3. Immuunipuolustusta pakurista

Pakuri on vahva antioksidantti, joka auttaa vastustuskyvyn tukemisessa. Pakuri sisältää runsaasti betaglukaaneja, jotka voivat tasapainottaa kehon immuunipuolustusta.

Pakuriuute on ihanaa, erityisesti kuumaan veteen sekoitettuna – sitruunalla, hunajalla ja inkiväärillä höystettynä!

”Pakuri tukee vastustuskykyä.”

4 keinoa selättää syysflunssa | Minska artikkelit
Kuva | Unsplash

4. Jaksamista ja elinvoimaa spirulinasta

Spirulina on monivitamiini- ja proteiinipommina tunnettua superruokaa, joka sisältää paljon tärkeitä ravintoaineita, vitamiineja, proteiinia, rautaa sekä runsaasti lehtivihreää. Nämä tehoaineet buustaavat immuunijärjestelmää.

Spirulinalla on kehoa puhdistava vaikutus ja se saattaa hillitä virusten lisääntymistä kehossa sen sisältävien mineraalien, kuten seleenin, kalsiumin ja rikin ansiosta. Tämä leväjauhe on hyvä A-, B-, E- ja K-vitamiinien sekä antioksidanttien lähde – täydellistä, kun flunssan ensioireet iskevät.

Tutustu tuotteisiin

Lisää hyvinvointiartikkeleja